Κουτσομπολέψτε … κάνει καλό! Μάθετε γιατί.

koutsobola

Εάν αναζητάτε μια δικαιολογία για να επιδοθείτε στον κοινωνικό σχολιασμό –κοινώς κουτσομπολιό– την επόμενη φορά που θα βρεθείτε με τους φίλους σας, θα τη βρείτε σε μια νέα έρευνα Ιταλών επιστημόνων!

Το κουτσομπολιό κάνει καλό, λένε οι ειδικοί από το Πανεπιστήμιο της Παβία, καθώς επιδρά στον εγκέφαλο κατά τέτοιο τρόπο που μας φέρνει πιο κοντά με τους άλλους ανθρώπους.

Φωτογραφία του χρήστη ''Palettino''.

Αφορμή για την παράξενη έρευνα ήταν η εμπειρική διαπίστωση της Δρος Natascia Brondino ότι νιώθει περισσότερο οικεία προς τις συναδέλφους τις μετά από ένα… διάλειμμα για κουτσομπολιό. Έτσι, αποφάσισε να εξετάσει εάν τέτοιου είδους συζητήσεις έχουν κάποια επίδραση στον εγκέφαλο. «Άρχισα να αναρωτιέμαι μήπως υπάρχει κάποια βιοχημική αιτία γι’ αυτό που αισθανόμουν» δήλωσε η Brondino, η οποία ηγήθηκε της επιστημονικής ομάδας που πραγματοποίησε το σχετικό πείραμα.

 

Προκειμένου να πάρουν απάντηση, οι επιστήμονες μελέτησαν 22 γυναίκες, από τις οποίες ζήτησαν είτε να κουτσομπολέψουν μεταξύ τους είτε να κάνουν συζητήσεις για απλά, καθημερινά θέματα. Διαπιστώθηκε ότι ο εγκέφαλός τους απελευθέρωνε περισσότερη ωκυτοκίνη μετά το κουτσομπολιό, συγκριτικά με άλλου τύπου συζητήσεις (π.χ. σχετικά με τον καιρό). Η ωκυτοκίνη, η οποία αποκαλείται συχνά «ορμόνη της αγάπης», απελευθερώνεται κατά τη σεξουαλική επαφή, την αγκαλιά, το φιλί και άλλες παρόμοιες περιστάσεις και θεωρείται ότι καλλιεργεί την οικειότητα και την αγάπη μεταξύ δύο ανθρώπων.


Η πιο απολαυστική Ελληνική και ξένη μουσική, 24/24 σας περιμένει στο:www.palettino.gr/radio


Οι επιστήμονες επέλεξαν μόνο γυναίκες για το πείραμά τους, καθώς η ωκυτοκίνη παράγεται κυρίως όταν ένας άνθρωπος διεγείρεται ερωτικά κι έτσι δεν ήθελαν να υπάρχει επαφή ανάμεσα σε συμμετέχοντες διαφορετικού φύλου.

Από εξελικτικής πλευράς, οι επιστήμονες αναφέρουν ότι το κουτσομπολιό έχει χρησιμότητα, καθώς, μεταξύ άλλων, ορίζει κανόνες για μια ομάδα, τιμωρεί παραβάτες, ασκεί επιρροή και ενισχύει τους κοινωνικούς δεσμούς.

Να σημειωθεί ότι τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των συμμετεχόντων (π.χ. ενσυναίσθηση, τάση ζήλειας) δεν επηρέασαν την επίδραση του κουτσομπολιού στον εγκέφαλό τους. Αυτό σημαίνει ότι είτε κάποιος αποδέχεται, βάσει του προσωπικού του ηθικού κώδικα, το κουτσομπολιό είτε όχι το αποτέλεσμα πρακτικά είναι το ίδιο!

Η μελέτη δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Psychoneuroendocrinology.


Αν σας άρεσε το άρθρο, κάντε Like” στην σελίδα μας στo Facebook και θα έχετε άμεση ενημέρωση για κάθε νέα μας δημοσίευση.

Φωτογραφία του χρήστη ''Palettino''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *