Μόδα Βατικάνα

Ο γάλλος διανοούμενος και υπουργός Πολιτισμού στα 60s Αντρέ Μαλρό είχε επισημάνει ότι «ο 21ος αιώνας θα είναι πνευματικός, διαφορετικά δεν θα υπάρξει». Η εποχή επιβεβαιώνει τα λεγόμενά του αφού η κοσμοϊστορικής σημασίας παραίτηση του Πάπα Βενέδικτου ΙΣΤ’ δημιουργεί αναταραχή στους διαδρόμους του Βατικανού και πηχυαίους τίτλους στα έντυπα του κόσμου.

Αν είναι λοιπόν σπάνια η αποχώρηση από την Αγία Εδρα, πιο εντυπωσιακή είναι η φωτογραφία του δευτέρου τη τάξει στο Βατικανό στο εξώφυλλο της ιταλικής έκδοσης του «Vanity Fair». Ο Αρχιεπίσκοπος Γκέοργκ Γκάνσβαϊν, προσωπικός γραμματέας τα τελευταία δέκα χρόνια του Πάπα, έγινε κεντρικό πρόσωπο σε λαϊφστάιλ περιοδικό. Και με τον υπότιτλο «Το να είσαι ωραίος δεν είναι αμαρτία», ο ευειδής πάτερ Γκέοργκ κάνει τις προσθήκες του στο κεφάλαιο του εκκλησιαστικού σικ που εδώ και δεκαετίες δημιουργεί και ανά σεζόν επεξεργάζεται η μόδα.
Το κύμα θαυμασμού για την εξωτερική εμφάνιση του γοητευτικού γερμανού συνεργάτη του Πάπα άρχισε το 2003 όταν προήχθη σε δεξί χέρι του Βενέδικτου. Ο ιταλικός Τύπος τον θεωρούσε το «πιν απ του Βατικανού» από τότε που σχολιαστικά περιοδικά δημοσίευσαν φωτογραφίες του την ώρα που έπαιζε τένις.
Και το 2007 η Ντονατέλα Βερσάτσε παραδέχτηκε πως η ανδρική συλλογή Versace για το 2008 είχε ως αφετηρία το αθλητικό παράστημα του πάτερ Γκέοργκ  Γκάνσβαϊν. Τα μαύρα αυστηρής γραμμής κοστούμια και τα λευκά πουκάμισα με ψηλό κολάρο βάφτισαν τη συλλογή της «Επισκοπική». «Φυσικά και εκείνος με ενέπνευσε. Βρίσκω την αυστηρότητά του ιδιαίτερα κομψή. Είναι η κατάλληλη στιγμή να παρουσιάσεις έναν ηθικό και πνευματικό άνδρα, απελευθερωμένο από τις ανούσιες λεπτομέρειες» δήλωσε τότε η ιέρεια της στυλιστικής χλιδής.
Το ύφος του ιεραποστόλου, του πάστορα που εξορκίζει τους δαίμονες (όπως ο Γκάμπριελ Μπερν στην ταινία του 1999 «Stigmata») μέσα στο ολόμαυρο κοστούμι του και το στενό κολάρο είναι ένα στυλιστικό θέμα που απασχολεί σχεδόν όλους τους ιταλούς σχεδιαστές. Οπως ο Τζιανφράνκο Φερέ, από τους πρωταγωνιστές του τέλους του περασμένου αιώνα. Ο οποίος το 1994 πρότεινε στις γυναίκες να φορέσουν ως παλτό το μαύρο ράσο με τα 33 φούξια-κόκκινα κουμπιά (όσα και τα χρόνια του Ιησού) χάρη στο οποίο διακρίνονται οι υψηλόβαθμοι του περιβάλλοντος της Αγίας Εδρας. Ακόμη και η Μιούτσια Πράντα, η αιρετική σχεδιάστρια του «ασχημόμορφου ύφους», γοητεύτηκε από τα ρωμαιοκαθολικά ιερατικά άμφια και σε μια μινιμαλιστική φάση της σχεδίασε την ανδρική συλλογή του 2008.
Επιστροφή στο παρόν. Το εκκλησιαστικό μπαρόκ, η θρησκευτική αφοσίωση, οι Μαντόνες, τα τάματα και τα θρησκευτικά σύμβολα της Καθολικής Εκκλησίας του σικελικού Νότου τροφοδοτούν τις αναφορές των σχεδιαστών Ντομένικο Ντόλτσε και Στέφανο Γκαμπάνα, που στη συνέχεια γίνονται βαρύτιμες δημιουργίες για άνδρες και γυναίκες.
Ενώ στην περίπτωση του Ιταλού Ρικάρντο Τίσι, σχεδιαστή του παριζιάνικου οίκου Givenchy, οι παραδόσεις της Καθολικής Εκκλησίας πέρασαν στη φετινή καλοκαιρινή συλλογή του τόσο στην ανδρική όσο και στη γυναικεία. Μόνο που ο Τίσι ελάφρυνε τα λευκά ή μαύρα σύνολά του από το δέος της εκκλησιαστικής αισθητικής, την οποία μετέτρεψε σε μοντέρνα πρόταση ευρηματικού ντιζάιν.
tanea.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *