Φούστας εγκώμιον

Για κάθε κορίτσι, κάθε σεζόν, υπάρχει και μία φούστα. Κάποιες δεκαετίες πριν, κόντυνε τόσο πολύ, ώστε όλες να διαθέτουμε μέσα στο οικογενειακό “οπλοστάσιο” και μία τουλάχιστον ιστορία μαμάς ή θείας, η οποία να περιγράφει το εφέ της εμφάνισής τους με μίνι στην Αθήνα των sixties, που μόλις και μετά βίας άρχιζε να μισοξυπνά από τον συντηρητικό λήθαργό της. Περίπου μιάμιση δεκαετία πριν από αυτό, η φούστα ξαναπροκάλεσε με την εμφάνισή της, όχι γιατί αποκάλυπτε υπερβολικά τα γυναικεία πόδια, αλλά γιατί απαιτούσε τόση σπατάλη υφάσματος, την οποία δύσκολα μπορούσε να δεχθεί η μεταπολεμική κοινωνία – ο λόγος για το New Look του Christian Dior και τις full φούστες του, που με τις πλούσιες πιέτες του ερχόταν να υπενθυμίσει πως οι μέρες κατά τις οποίες το ύφασμα μοιραζόταν με δελτίο είχαν περάσει και μάλιστα ανεπιστρεπτί, όπως όλοι έλπιζαν. Σήμερα, το μόνο που μπορεί να προκαλέσει μια φούστα είναι ο θαυμασμός. Με την προϋπόθεση φυσικά πως είναι σωστά φορεμένη. Και το τι ακριβώς ορίζει τον “σωστό” τρόπο αποτελεί μια έρευνα που μέχρι στιγμής, παρατηρώντας προσεκτικά τις προτάσεις των σχεδιαστών για το φθινόπωρο και το χειμώνα, εύκολα μπορεί να συνοψιστεί σε μερικά points – ή και σε μερικούς πόντους μήκους.

Η επιστροφή της midi φούστας
Ταιριάζει πραγματικά σε ελάχιστες γυναίκες, κυρίως πανύψηλες και αδύνατες. Διόλου τυχαία λοιπόν αποθεώθηκε από τα μοντέλα που περπάτησαν στα catwalks των Celine, Jil Sander, Victoria Beckham, Rochas, Proenza Schouler, κ.ά. Το μήκος όμως που πραγματικά κολακεύει τις “αληθινές” γυναίκες φτάνει μόλις κάτω από το γόνατο, ακριβώς στην αρχή της γάμπας. Σε κάποιες περιπτώσεις, ένα trumpet φινίρισμα που “ανοίγει” στο στρίφωμα (βλ. Celine) αποτελεί την τρομερή συνεισφορά της σεζόν στο Κάτι Αληθινά Νέο. Σε αντίστοιχη trumpet γραμμή η φούστα-πρόταση του Riccardo Tisci στον οίκο Givenchy, ενώ στον Lanvin είδαμε και μια φούστα-υβρίδιο, η οποία “συγγενεύει” περισσότερο με την κλασική full φόρμα. Φυσικά, σε παρελθοντολάγνες συλλογές, όπως αυτή της Miuccia για τον οίκο Prada ή του Tomas Meier για τον οίκο Bottega Veneta, εμφανίστηκαν και μερικά “καθαρόαιμα” κομμάτια, αληθινοί φόροι τιμής στην αρχετυπικά 50s σιλουέτα. Όσες είναι προικισμένες με τα εκατοστά που το επιτρέπουν, θα συνδυάσουν τη midi-trumpet γραμμή της Celine με ανοιχτόχρωμα λιτά booties. Για τις υπόλοιπες ενδείκνυνται οι μυτερές γόβες (είτε κλασικές είτε εξοπλισμένες με κολακευτικά Τ-bars), που θα ολοκληρώσουν το look.

Και από τη μέση και πάνω;
Εδώ αρχίζουν να γεννώνται και τα περισσότερα πρακτικά προβλήματα, ως προς το καθημερινό styling: Για τη fashionista που αρέσκεται στο να ακολουθεί τις εξελίξεις, η μετάβαση από το παντελόνι προς τη φούστα ως κεντρικό bottom κομμάτι της στυλιστικής της καθημερινότητας συνεπάγεται κυριολεκτικά την ανατροπή της σιλουέτας.

– Τα μάλλον boxy τοπ με τα οποία συμπληρώνονταν σωστά τα παντελόνια της δεν ταιριάζουν ιδιαίτερα με τις καινούργιες της φούστες, οι οποίες χρειάζονται τοπ που είτε φοριούνται από μέσα είτε δεν “πέφτουν” πολύ κάτω από τη μέση.
– Για τις ατρόμητες κατόχους γράμμωσης εξακολουθεί να “παίζει” το cropped top, τουλάχιστον μέχρι να χαμηλώσει επικίνδυνα η θερμοκρασία.
– Το σωστό πανωφόρι για τη Νέα Φούστα, σύμφωνα πάντα με τη Νέα Σιλουέτα, είναι το ημίπαλτο μέχρι τους γοφούς ή -για τις skinny και fabulous- το statement παλτό σε cocoon φόρμα. 
– Οι περισσότερες, ωστόσο, θα βρούμε πολύτιμη την τάση των σχεδιαστών να συνδυάζουν τις φούστες της σεζόν με κομψά, εφαρμοστά πουλόβερ. Από skinny ζιβάγκο μέχρι θηλυκές βερσιόν του “αντρικού” cable knit. Όλα επιτρέπονται – ή και “επιβάλλονται”.

SKIRT to toe

Στα booties ήδη είπαμε «ναι», σε Τ-bars περπατήσαμε για λίγο, ωστόσο η αληθινά τολμηρή προσθήκη της σεζόν είναι τα D’ Orsay με σχετικά χαμηλό, σχεδόν kitten τακούνι, όπως εμφανίστηκαν στο catwalk των Proenza Schouler ορίζοντας μια σιλουέτα που μοιάζει να διαθέτει αρκετά ισχυρές αναφορές στα τέλη των 50s με αρχές 60s.Δυστυχώς, τα D’ Orsay, που αφήνουν το πέλμα αρκετά “γυμνό” εκατέρωθεν, δεν μοιάζουν μία πρακτική λύση ενόψει χειμώνα. Το ίδιο ισχύει και για τη γενικότερη τάση των σχεδιαστών να αφήνουν τα πόδια ακάλυπτα, τα οποία είχαν “καλομάθει” μέσα σε ζεστά κολάν, μαλακά skinny παντελόνια και οπάκ καλσόν 60s έμπνευσης. Βλέπετε, δεν είναι η πρώτη φορά που τα “κάλλη” και ο “πόνος” συμβαδίζουν, φιλοξενούμενα κάτω από το ίδιο στρίφωμα.

 

madamefigaro.gr

Αν σας άρεσε το άρθρο, κάντε “Like” στην σελίδα μας στo Facebook και θα έχετε άμεση ενημέρωση για κάθε νέα μας δημοσίευση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *